بهبود مشکلات

دنیا شامل تعداد بسیار زیادی از سیستم های مختلف است که در حال کار با یکدیگر هستند. هر سیستم دارای اجرایی است که ما هم اطلاعات مختلفی را رد و بدل می کنند. گوشی موبایل شما، کامپیوتر، اتومبیل و هزاران مثال دیگر، سیتم هایی ساده و پیچیده را به وجود می آروند. در این میان به اعتقاد بسیاری از افزاد، مغز ما پیچیده ترین سیستم شناخته شده هستی است. در مغز میلیاردها سلول وجود دارد که با یکدیگر دایما در حال بده بستان اطلاعات هستند. اگر در این تبادل اطلاعات مغزی مشکلی پیش بیاید آنگاه شاهد افت عملکرد فرد در توجه، حافظه، سرعت واکنش یا مواردی از این دست هستیم. چنانچه این مشکل شدید باشد آنوقت فرد دچار مشکلات شدید تری مانند بیش فعالی/کم توجهی، اضطراب، افسردگی و بیخوابی می شود.

کلید برطرف کردن این مشکلات بازگرداندن مغز به حالت نظم خود است. در مرکز پارند برای شناسایی دقیق مشکل، ابتدا نقشه مغزی از فرد گرفته می شود. نقشه مغزی به مانند دیاگ خودرور عمل می کند و می تواند معایب عملکرد مغز را نشان دهد. پس از مشخص شدن این عیوب، از طریق روش نورفیدبک، عملکرد مغز اصلا می شود و مجدد نظم به مغز برمی گردد.

گاهی نیز نیاز است تا بدن و فیزیک فرد نیز به آرامش برسد بنابراین از روشهای دیگری مانند بیوفیدبک و تحریک الکتریکی هم استفاده می شود.

عمده مشکلاتی که با روشهای تکنولوژیک پارند قابل برطرف شده هستند عبارتند از بیش فعالی/کم توجهی، اضطراب و افسردگی

 

اختلال بیش فعالی/کم توجهی:

در این اختلال معمولاً فرد توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و فرد از فعّالیّت بدنی غیرمعمول و بسیار بالا برخوردار است. اگر تعداد علایم زیر در شما زیاد است می توانید از خدمات مرکز پارند برای بهبود این علایم استفاده کنید.

علایم بی توجهی علایم بیش فعالی
·      دچار اشتباه می‌شوند اما فقط از روی بی دقتی

·      در تمرکز کردن و توجه به یک موضوع بیش از ۵ دقیقه مشکل دارند

·      افراد بیش فعال اصلاً به صحبت‌های فرد مقابل گوش نمی‌کنند آن‌ها تظاهر به گوش دادن می‌کنند

·      افراد بیش فعال در هنگام ناراحتی از خود عکس‌العمل‌های سریع نشان می‌دهند، به عنوان مثال در هنگام گوش کردن ناگهان سر خود را برمی‌گردانند

·      در برنامه‌ریزی و سازماندهی برنامه‌ها هیچ استعدادی ندارند

·      اغلب به صورت کاملاً غیرعمدی لوازم و دارایی‌های خود را گم می‌کنند.

·      افراد بیش فعال به دلیل ذهن جهنده‌شان از این شاخه به آن شاخه، بسیار فراموشکارند

·      با کوچکترین محرکی مثل بوق ماشین یا صدای تیک تاک ساعت حواسشان پرت می‌شود

·      دستورهای داده شده را پیروی نمی‌کنند (درک دستور ندارند)

·      دست و پای بی‌قرار، غالباً با دست‌های خود بازی می‌کنند و آن‌ها را حرکت می‌دهند.

·      افراد بیش فعال اصولاً برای مدت طولانی نمی‌توانند جایی بنشینند و باید حتماً حرکت کنند، ترک صندلی یا ترک محل نشستن از نشانه‌های بیش فعالی است.

·      اصطلاحاً بالا رفتن از دیوار راست که خود نشانه پر انرژی بودن کودک است اگر از حدی فراتر رود می‌تواند از نشانه‌های بیش فعالی فیزیکی باشد.

·      نوعی دیگر از بیش فعالی، در تولید سر و صدا نمایان می‌شود، افرادی که دارای نوع اول بیش فعالی هستند نمی‌توانند بی سر و صدا یک جا بنشینند، آن‌ها حتماً باید مدام از خود سر و صدا در بیاورند.

·      افراد بیش فعال همیشه در حال حرکت و راه رفتن هستند که قسمت عمده‌ای از این حرکت‌ها از روی سرگردانی هست.

·      افراد بیش فعال به دلایل مختلف ذهنی پرکار دارند که این پرکاری خود را در زیاد حرف زدن نمایان می‌کند.

·      افراد بیش فعال اصلاً تحمل انتظار ندارند به عنوان مثال قبل از پایان سؤال، جواب می‌دهند.

·      افراد بیش فعالی تخریب‌گرند و از این کار لذت می‌برند، حتی اگر کودکی که بیش فعال است را در سن ۳۰ سالگی مشاهده کنید باز هم اصلاً به بهبود زندگی توجهی ندارد.

·      بدون فکر و بدون توجه به عواقب، کارشان را انجام می‌دهند.

 

افسردگی

یکی از رایج ترین مشکلا روانی در جامعه امروز ایران افسردگی است که بخشی از آن تابع استرس های زیاد روزمره است. علایمی مانند زیر نشان دهنده افسردگی در فرد است. با کمک متخصصان ما در مرکز پارند می توانید بر افسردگی خود غلبه کنید.

  • وجود خلق افسرده و ناراحت در بیشتر روز و تقریباً همه روزه.
  • کم شدن زیاد علاقه یا لذت نسبت به همه یا تقریباً همه کارها در بخش بیشتر روز، تقریباً همه روزه.
  • کاهش بیش از حد وزن بدون پرهیز یا رژیم غذایی خاص یا افزایش بیش از حد وزن، یا پایین یا بالا رفتن اشتها تقریباً همه روزه.
  • بیخوابی یا خواب آلودگی تقریباً همه روزه.
  • بیقراری یا کندی روانی-حرکتی تقریباً همه روزه.
  • خستگی یا از دست دادن نیرو تقریباً همه روزه.
  • احساس بی‌ارزشی یا احساس گناه افراطی یا بی‌مورد.
  • پایین آمدن توانایی تفکر یا تمرکز، یا بی‌تصمیمی، تقریباً همه روزه.

 

اضطراب

اضطراب و یا به تعبیری دلشوره عبارت است از یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و نگرانی با منشأ ناشناخته، که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی (تپش قلب، تعریق پوست، افزایش نرخ تنفس، نفس تنگی) است. وقوع مجدد موقعیت‌هایی که قبلاً استرس زا بوده‌اند یا طی آن‌ها به فرد آسیب رسیده‌است باعث اضطراب در افراد می‌شود. همه انسان‌ها در زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند، ولی اضطراب مزمن و شدید غیرعادی و مشکل‌ساز است. ما می توانیم به شما با ترکیبی از نوروفیدبک و بیوفیدبک در جهت رفع اضطراب خود کمک کنیم